You are here

Error message

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/szpital-nieklanska.org.pl/includes/menu.inc).

Zasady suplementacji sportowej

on Mar 30, 2019
Zanim kupisz dowolną odżywkę, sprawdź, jakie są kluczowe reguły suplementacji sportowej. Oto regule suplementacji, których przestrzeganie zapewnia najlepsze efekty w przyroście mięśni oraz polepszeniu wyników sportowych.


Kupowanie „w ciemno”, bez fundamentalnej wiedzy o odżywkach, w najlepszym przypadku może skończyć się niepotrzebnym wydaniem pieniążków, a w najgorszym – poważnymi kłopotami ze zdrowiem.


białko whey
Author: amateur photography by michel
Source: http://www.flickr.com


Jeżeli w następstwie intensywnych treningów twój organizm potrzebuje dodatkowej suplementacji, określ w jakim celu chcesz stosować odżywki.

Masz jeszcze minutę? Jeśli tak, to namawiamy Cię do kolejnej witryny, na której znajdziesz pouczające artykuły - najedź na link do artykułu (https://rehaexpert.pl/oferta/masaz-work-site/).

By wyrzeźbić sylwetkę, powiększyć masę, wyszczupleć, poprawić ogólną sprawność a także formę? W każdym z tych przypadków zalecane są inne odżywki.




aparat tlenowy
Author: Naval Surface Warriors
Source: http://www.flickr.com


Gdy dopiero rozpoczynasz swoją przygodę ze sportem, kupowanie całego arsenału odżywek jest wyrzucaniem gotówki w błoto. Tak debiutujący, jak i obeznani zawodnicy jako podstawę swej suplementacji powinni wybierać aminokwasy BCAA. Odżywka ta dostarcza optymalnych ilości komponentów potrzebnych do budowy mięśniowej masy a także ma dowiedzioną skuteczność. W dalszej kolejności możesz wyposażyć się w białko Whey. Suplementy muszą być dopełnieniem diety, a nie zastępować ją. Z tej przyczyny należy kupować odżywkę mając już ustalony plan żywienia. Dopiero po przeanalizowaniu składu diety, między innymi jej kaloryczności, wielkości dostarczanego białka, węglowodanów oraz tłuszczy, możemy przejść do kupna odpowiednich specyfików.


Wiele odżywek różni się schematem dozowania – przykładowo białko serwatkowe należy spożywać tylko po treningu, zaś kazeinę przed snem, podobnie jak ZMA. Pomylenie pory zażycia suplementu zmniejsza jego skuteczność oraz niweczy trud włożony w ćwiczenia.