You are here

Internetowe rady kulinarne

on Mar 14, 2019
Książki kucharskie to już przeszłość. Teraz szukając pomysłu na zdrowy posiłek korzystamy z przeglądarki internetowej.
Tu sprawdzimy, jak zjeść zdrowo i smacznie, bez godzinnej walki przy kuchence.

W Google znajdziemy każdy przepis. Jeśli chcemy przygotować od razu mus jabłkowy, musimy jedynie poprosić o receptę słynnego wujka. Makarony, sałatki i mięsa już wypróbowane przez internautki da się bez obaw wykorzystywać, szczególnie, że proporcje są porządnie dobrane.

Sałatka z rukolą
Tradycyjną sałatę ostatnimi czasy zmienia rukola. Ma dosyć intensywny aromat, który nie każdemu pasuje. Nie mniej jednak w właściwym towarzystwie jest naprawdę dobrym dodatkiem.

Składniki: rukola, świeży czosnek, marchewka, kukurydza, pieczarki, orzechy włoskie, olej rzepakowy, cytryna, sól, pieprz, bazylia.

Siekamy pieczarki w kostkę następnie smażymy na oleju. Później świeżą marchewkę siekamy w paski i dodajemy do pieczarek – dodajemy trochę soli i suszonych przypraw (można użyć również curry), czekamy aż zmięknie, czosnek wyciskamy na koniec. Następnie można przygotować rukolę i uciąć jej długie łodyżki. To już w pewnym sensie gotowa sałatka. Kiedy duszone marchewka i pieczarki przestaną być gorące, wsypujemy je do salaterki, na górę kładziemy rukolę opruszoną pokrojonymi orzechami, pieprzem i sokiem z cytryny. Całość mieszamy w czasie nakładania na talerz.

Sałatka z rukolą to lekki składnik do tradycyjnych obiadów, jednak moż| też stanowić samodzielne danie. Doskonale też sprawdza się z włoską pastą.

Makaron na szybko
Trudno wyobrazić sobie dietę bez razowego makaronu. Pełnoziarnisty makaron jest pożywny i przede wszystkim nie tyje się od niego. To, czy danie jest kaloryczne wybika z tego, co do niego dodamy. Makaron z plastrami wędzonego łososia i rukolą jest lekki, zdrowy i każdy może go przyrządzić w kilkanaście minut

Składniki: makaron razowy, plastry łososia, mleko, pietruszka, orzechy, rukola, sól, pieprz i ulubione przyprawy.

W czasie gotowania makaronu, odsmażymy na mleku plastry łososia posiekane w kosteczkę. Składniki łączymy w garnku, a dalej przyprawiamy pietruszką i orzechami. Dla tych, którzy lubią: zawsze można dodać też kukurydzę z puszki i zetrzeć ser (gorgonzola lub aromatyczny parmezan). Dopiero na talerzu dodajemy rukolę.

Wszystkie składniki kupimy na tej stronie : .